JSOU DATA UŽIVATELŮ SOCIÁLNÍCH SÍTÍ OPRAVDU V BEZPEČÍ?
Nedávno narazil na zajímavý článek, z něhož vyplývá, že sociální sítě jako Facebook či Instagram nejsou schopny „uhlídat“, jak jejich „prověření marketingoví partneři“ nakládají s daty uživatelů těchto sociálních sítí. Podle níže uvedeného článku americká marketingová firma Hyp3r tajně shromažďovala data o poloze uživatelů a jiná jejich data, a to v rozporu s podmínkami nastavených sociálními sítěmi.
Pokud by takový marketingový partner nashromáždil dostatek různých dat o uživatelích různých sociálních sítí, je schopen vytvořit o daném uživateli poměrně podrobný „stínový profil“, díky kterému byste se mohli dozvědět například to, jak daný uživatel tráví svůj volný čas, kde nakupuje, co se mu líbí a co ne. Na základě toho pak marketingový partner (či jiný subjekt, kterému by marketingový partner data dále poskytl), může především cílit reklamu na daného uživatele a kdovíco ještě.
Za mě z toho tedy plyne jasný závěr, že bezpečnost dat sdílených na sociálních sítích (a to i těch největších) zdaleka ještě není tam, kde by měla být a je otázka, jestli vůbec kdy bude možno bezpečnost dat na sociálních sítích dotáhnout na nějakou relativně uspokojivou úroveň.
#bezpecnostdat #internet #socialnisite #unikdat #facebook #instagram
Mgr. Radan Janoš, advokát